preskoči na sadržaj
Tjelesna aktivnost važna je i u vrijeme pandemije

Pronađite nove oblike tjelesne aktivnosti

Danas postoji mnogo spoznaja o korisnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću. Smatra se da je aktivno bavljenje tjelesnom aktivnošću najbolja prevencija od nastanka raznih kardiovaskularnih bolesti i vodi ka općem zdravlju mišićno-koštanog sustava, srčano-žilnog sustava. Direktne posljedice smanjenog tjelesnog vježbanja se očituju u povišenom krvnom tlaku i masnoćama u krvi, šećernom bolešću, žgaravicom te depresijom (Košuta i sur.,1998). Također postoje razna istraživanja koja pokazuju kako je redovito tjelesno vježbanje u dječjoj dobi u velikoj povezanosti s bavljenjem tjelesnom aktivnošću u odrasloj dobi (Telama i sur.,2005), a time i poboljšanjem kvalitete života.

Planinarenje ili brzo hodanje/trčanje jaskanskim parkom odličan su odabir u vrijeme mjera

 

Po preporukama Svjetske zdravstvene organizacije preporučuje se da bi djeca i adolescenti u dobi od 5-17 godina trebali biti uključeni u najmanje 60 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog do snažnog intenziteta dnevno (WHO,2010). Kako bi razumjeli preporuke moramo znati da tjelesnu aktivnost definiramo kao tjelesni pokret koji izvode koštani mišići, a koji za svoje pokretanje zahtijevaju potrošnju energije.

U današnje vrijeme kada je Svjetska zdravstvena organizacija označila coronavirus (COVID-19) glavnim zdravstvenim problemom i u ožujku 2020. godine proglasila pandemiju, mogućnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću značajno su se smanjile uzrokovane i mnogim sigurnosno zdravstvenim mjerama koje su pratile proglašenje pandemije. Unatoč pozitivnim učincima na širenje bolesti, potencijalno povećanje sedentarnog načina života u kojem veći dio dana provodimo sjedeći zbog izolacije može biti štetno za zdravlje. Naglo smanjenje razine aktivnosti, naročito u srednjoškolskoj dobi, posebno je zabrinjavajuće ukoliko trajanje neaktivnosti postane dio svakodnevice. Iako su razni sportsko-rekreacijski sadržaji u zatvorenom i na otvorenom trenutačno zatvoreni, svakako je važno pronaći nove oblike bavljenja tjelesnom aktivnošću i time nadomjestiti nemogućnosti uobičajenog bavljenja istom.

Uz nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, svakako bi razmišljajući o svemu navedenom trebali pronaći dodatne sadržaje za bavljenje tjelesnom aktivnošću jer dva sata tjelesne i zdravstvene kulture zasigurno nisu dovoljna kako bi omogućili svom organizmu normalan rast i razvoj.

Pokrenite se!

 

Autor: Saša Rodić, prof.

 

Literatura:

1. Košuta, D., Sučić, M., Ilić, S., Supek, D., Musić Milanović, S. (1998).Pretilost i liječenje.Zagreb:Art studio Azinović

2. Telama, R., Yang, X., Viikari, J., Valimaki, I., Wanne, O., Raitakari, O.(2005).Physical activity from childhood to adulthood: a 21-year tracking study. American Journal of  Preventive Medicine, 28(3), 267-273. doi:10.1016/j.amepre.2004.12.003 

3. World Health Organization (2010).World Health Organization Global recommendations on physical activity for health. Geneva, Switzerland: WHO.

 

 

 

 

 

Virtualna šetnja

RCK - Industrija 4.0

Projekt: Regionalni centar kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u strojarstvu
Industrija 4.0

Portal Struka zove

 


Nastava na daljinu
Lista linkova je prazna

Tražilica



Kalendar
« Kolovoz 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


 

40 godina SŠ Jastrebarsko

Povijest SŠ Jastrebarsko

Gimnazija

Ekonomisti

Strojari

Prodavači





preskoči na navigaciju